:: Sepatah Dua ::


ShoutMix chat widget

Bagaimana harusku..

Bagaimana harus kita berbicara pada manusia... Segala yang dilakukan serba tak kena.. Sedikit kesilapan selamanya dipandang hina... Sedang aku tidak melakukannya sepanjang masa.. Apatah lagi dengan sengaja..

Bagaimana pula harus kita memenangi hati mereka.. Sedang hati ini tiada siapa yang menjaga.. Seringkali tercemar, tercalar dan terluka... Tanpa diambil peduli oleh sesiapa... Tanpa sekelumit pun mahu bertanya...

Bagaimana pula harus kita sama seperti mereka... Sedang aku hanya insan biasa, memendam rasa dan gelora di jiwa. Berperibadi pendiam dan kurang berbicara. Aku tidak sama dengan mereka, aku tidak secerdik mereka. Aku tidak seramah dan sepetah mereka.. Dan aku juga tidak sama pemikiran seperti mereka..

Namun, harus kulalui semua ini, tanpa perlu peduli apa yang tersirat di hati.. Biarlah diri ini terluka, asal mereka bahagia.. Biarlah hati ini kecewa, asal mereka puas tiada berduka..

Hati ini terlalu kecewa, sedih dan berduka.. Bagaimana harusku berbicara pada alam, untukku menyatakan perasaan yang kualami ini.. Terlalu sukar rasanya mahu meluahkan segala isi hati ini.. Biarlah terkubur sendiri, melalui dunia yang sementara ini..

Cukup sekadar aku meluahkan segala isi hati melalui tulisan ini..
Walau tanpa teman di sisi... Puas sudah hati ini meluah, yang sedikit sebanyak merungkai selirat di dadaku...

-RAUDHATUL QALBI yang berkecamuk-

"Bila pena menari, tinta yang bisu akan berkata-kata..."
"Bila jari-jemariku ke sana ke mari, hanya tulisan hati yang menjelma..."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

.:: Followers ::.